11 Şubat 2016 Perşembe

İtalya Gezim Part1 Roma

Herkese yine yeniden merhaba.

Bu yazıda sizinle 7 günlük minik İtalya turumu anlatmak istiyorum.

Öncelikle rotadan bahsetmek gerekirse Atina- Roma-Floransa- Pisa-Venedik- Milano-Atina Şekinde bir rotayı takip ettik.
İtlyaya uçuşumuzu Athens Elefterios Venizelos International Airport'dan  Roma Ciampino Airport'a Ryanair ile 10€ya gerçekleştirdik. Uçuş süresi yaklaşık 2 saat.  Havaalanından şehre ulaşımda otobüsler kullanılıyor. Bu otobüs biletlerini interaktif olarak da alabileceğiniz gibi havaalanından da 4€ya temin edebilirsiniz.

Konaklayacağımız bölge fiyat ve şehre yakınlık açısından bizim için çok önemliydi. Bu sebepten kriterlerimize en uygun düşen yer Roma Termini civarıydı.

1. Günümüz: Uçaktan iner inmez gidip otobüs biletimizi kısa bir sre için buradaydık ve kaybedecek hiç zamanımız yoktu. Doğruca otobüse binip otelimizin bulunduğu Termini bölgesine gittik. Otelimizi bulup eşyalarımızı bıraktıktan sonra ilk durağımız Colloseumdu. Colloseum girisi icin avrupa ogrencisi oldugumuzu kanitlayan belgemizle 7 Euro odedik. Ve yaklasik 2 saat Collesumu gezdik fotograf cektirdik acaba nasil seyler oldu burada diye dusunduk :)
Colloseum`dan sonra ki rotamizi otelimizden aldigimiz haritaya gore belirledik. Kesin kararliydik bu 2 gun icinde o haritada gezilmedik yer kalmayacakti ve bir sonraki duragimiz Arco di Costantino , Arco di Tito ve Palatino, Quirinale.. ve sonunda muhtesem mimarisi harika konumu ve efsane heykelleriyle Emanuele2. Bir Roma mimarisine daha asik olduktan sonra bu sefer rotamizi Trevi nami deger ask cesmesine cevirdik. Ask cesmesine  giden herkes gibi havuza arkamizi donup dilegimizi tutup bozuk paramizi attik(ince bir nokta parayi arkanizi donup atmaniz gerekiyormus yoksa dileginiz kabul olmaz :) ve gunu Trevi cesmesi civarinda bitirdik.

2. Gunumuz: Bugun Romada 2. ve son gunumuz oldugu icin sabah erkenden otelden Check out yapip sirtlandik cantalari. Vatikan cantayla yurumek icin biraz fazla uzak bi mesafede oldugu icin metroyla vatikana kadar gittik. Dan Brown`un kitaplarini okuyan bilir vatikan tam da Dan Brown`un anlattigi gibi. Ilk defa bukadar merak edip hayal kurdugum bir yeri gorunce hayallerim yikilmadi. Vatikan benim beklentilerimin cok cok ustunde bir yerdi. Saatlerce San Pietro meydaninda hayran hayran etrafi izledik. Dakikalarin degil saatlerin nasil gectigini anlamadik. Daha sonra hic ayrilmak istemesek de sehrin kalan gormedigimiz yerlerini gormek icin yola ciktik ve Navona meydani, Pantheon, Quirinale.. ve yeniden Ask cesmesi. Cunku biz buraya asik olduk:) daha sonra dun goremedigimiz icin Ispanyol merdivenlerine gitmeye karar verdik fakat kotu sans merdivenler restorasyondaydi. Bizde o civarda biraz daha oturup gece saat 3deki Floransa otobusumuzu beklemeye koyulduk.

Dip not minik bir tavsiye:  Romada her kose basinda gormeniz gereken yerler onunde fotograf cektirmek isteyeceginiz muhtesem mimariler var. bu sebepten hepsinden tek tek bahsetmem imkansiz. yapabilecegim en iyi tavsiye romaya gider gitmez hemen bir turist haritasi edinip gezmeye baslamaniz olur.

Zaman ayirip okudugunuz icin tesekkur ederim umarim yararli bir yazi olmustur. Roma ilgili sormak istediklerinizi bana iletisim kutucugundaki bilgilerden yararlanarak veya yorum birakarak sorabilirsiniz :)